L'Inkscape és un programa gratuït de dibuix vectorial.
Es basa principalment en línies fetes amb corbes de Bézier, que consten de la línia i de punts de control, per controlar la curvatura.
Les eines principals de l'Inskscape són:
-Eina de selecció
-Edició de nodes
-Deformar objectes
-Eina de Zoom
-Crear rectangles o quadrats
-Crear capses 3D
-Crear cercles, el·lipses i arcs
-Crear estels i polígons
-Crear espirals
-Dibuix a mà alçada
-Dibuixar corbes de Bézier
-Dibuixar un traç de cal·ligrafia o pinzell
-Crear i editar objectes de text
-Esprai d'objectes
-Suprimir camins
-Emplenar arees vorejades
Es pot descarrgegar a: http://www.softcatala.org/wiki/Rebost:Inkscape
Alguns dels treballs que hem fet són:
La papallona:
El cos fet amb el·lipses i pintats amb degradat radial, les ales també amb ovals i acolorides amb la pala de colors.
Per les ales s'ajunten vuit el·lipses, s'organitzes i es dupliquen per fer les de l'altre costat.
Després he afegit un punt de difuminat per que quedi millor.
Les torres:
Totes les formes són el·lipses, duplicades i mogudes amb l'eina de desplaçar.Després es pinten amb degradat radial per donar efecte de llum.
La cara:

La figura del cap està feta amb una el·lipse modificada amb l'eina d'edició de vectors, els ulls i la boca també.
La gorra està feta amb corbes de Bézier i l'eina d'edició de vectors.
Pintat amb degradats radials.
El Felip:
El cos està fet amb el·lipses i línies fetes amb l'eina de corbes de Bézier.
Pintat amb la paleta de colors de l'escala de gris.
El gerro amb herbes:
El gerro està fet amb corbes de Bézier i editat amb l'eina d'edició de nodes.
Les herbes agafant una corba, duplicant-la y modificant cadascuna amb l'eina d'edició de nodes.
Pintat amb degradats radials.


Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada